Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Google ads co to jest

Google Ads – co to jest? Jak działa?

Marketing cyfrowy oferuje wiele sposobów, na które reklamodawca może trafić do swojej grupy docelowej. Jednym z najpopularniejszych od dawna pozostaje Google Ads. Nie wszyscy wiedzą jednak, jak wygląda korzystanie z tej platformy reklamowej i jakie są jej możliwości. W poniższym artykule postaramy się pokrótce wyjaśnić co to jest Google Ads oraz jak działa.

Jak działa Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma reklamowa, która umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google, na YouTube, w witrynach partnerskich i w aplikacjach mobilnych. Reklamy Google Ads działają w oparciu o system aukcyjny. W przypadku poszczególnych typów kampanii działa on nieco odmiennie, ale przyjrzyjmy się, jak wygląda to w przypadku reklam w wyszukiwarce.

Reklamodawcy licytują się o wyświetlanie swoich reklam na określonych frazach kluczowych. System Google bierze pod uwagę nie tylko stawki zadeklarowane przez reklamodawców, ale także tak zwany wynik jakości, w skład którego wchodzi trafność reklamy, przewidywana klikalność reklamy i jakość strony docelowej reklamodawcy. Reklamodawca, który zaoferuje najwyższą cenę za kliknięcie, ale ma dużo niższy wynik jakości niż jego konkurent, prawdopodobnie nie wyświetli swojej reklamy na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Na poniższym zrzucie ekranu widać, że wpisanie słowa kluczowego „biżuteria” w wyszukiwarce Google spowodowało wyświetlania reklam Google Ads ponad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. To wyszukanie wspomnianej frazy przez użytkownika spowodowało uruchomienie aukcji, w której brały udział reklamy różnych reklamodawców, a wygrały ją reklamy widoczne na zrzucie ekranu. Reklamy w wyszukiwarce można rozpoznać po pogrubionym dopisku „Sponsorowane” wyświetlającym się ponad reklamą.

Reklamy w wyszukiwarce Google Ads

Kto może korzystać z Google Ads?

Z Google Ads (Google AdWords) mogą korzystać wszystkie firmy, niezależnie od wielkości czy branży. Reklamy Google Ads są dostępne w ponad 200 krajach i w ponad 40 językach. Do założenia konta wystarczy adres e-mail oraz witryna strony, na którą kierowane będą reklamy.

Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

System reklamowy Google Ads to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są już zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Reklamy Google Ads mogą pomóc Ci:

    • Zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie.

    • Przyciągnąć nowych klientów.

    • Zwiększyć sprzedaż.

    • Zwiększyć świadomość marki.

Fazy kampanii Google Ads

Tworząc po raz pierwszy kampanie Google Ads, warto pamiętać, że zazwyczaj praca z kampaniami dzieli się na następujące fazy:

    • Planowanie – w tej fazie określasz cele i typ kampanii, zastanawiasz się, jak mają wyglądać Twoje kreacje reklamowe, a w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania Google szukasz słów kluczowych.

    • Uruchomienie – w tej fazie tworzysz reklamy, uruchamiasz kampanię i zaczynasz wyświetlać reklamy.

    • Optymalizacja – w tej fazie monitorujesz wyniki kampanii i wprowadzasz zmiany, aby poprawić jej efektywność.

    • Zakończenie – w tej fazie możesz zakończyć kampanię, gdy osiągniesz swoje cele lub podjąć decyzję o jej dalszym kontynuowaniu.
Interesują Cię kampanie Google Ads?

Typy kampanii Google Ads

Google Ads oferuje różne typy kampanii, które można dostosować do różnych celów biznesowych. Kampanie reklamowe Google Ads dzielą się na:

    • Kampanie w sieci wyszukiwania – wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, gdy użytkownicy wpisują odpowiednie frazy kluczowe. Są to jedne z najbardziej popularnych typów kampanii Google Ads, ponieważ pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów w sieci wyszukiwania Google, którzy są już zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Sprawdź artykuł: https://marketing-sensei.pl/linki-sponsorowane-google/

    • Kampanie w sieci reklamowej – wyświetlają reklamy graficzne (banery) lub tekstowe na stronach internetowych, które należą do sieci reklamowej Google. Są dobrym sposobem na dotarcie do szerszego grona odbiorców, ponieważ Twoje reklamy mogą być wyświetlane na stronach internetowych, które są związane z Twoimi produktami lub usługami.

    • Kampanie wideo – wyświetlają się na YouTube i innych stronach internetowych, które współpracują z Google. Są dobrym sposobem na przedstawienie Twoich produktów lub usług w atrakcyjny wizualnie sposób.

    • Kampanie promujące aplikacje – wyświetlają się w Sklepie Google Play i innych sklepach z aplikacjami. Są dobrym sposobem na promowanie Twojej aplikacji i zachęcenie użytkowników do jej pobrania.

    • Kampanie produktowe – wyświetlają reklamy produktów dostępnych w Twoim sklepie internetowym w wyszukiwarce Google.

    • Kampanie Performance Max – kampanie te wykorzystują uczenie maszynowe do automatycznego wyświetlania Twoich reklam w odpowiednich miejscach i porach. Reklamy w kampanii Performance Max wyświetlane są jako reklamy tekstowe, reklamy produktowe i reklamy banerowe w sieci reklamowej.

    • Kampanie inteligentne – wysoce zautomatyzowane kampanie przeznaczone przede wszystkim dla właścicieli małych biznesów, które umożliwiają wyświetlanie reklam w wyszukiwarce, Mapach Google, na YouTubie, Gmail-u i stronach partnerów Google.

    • Kampanie hotelowe – kampanie przeznaczone do promowania w wyszukiwarce i Mapach Google obiektów świadczących usługi hotelarskie.

    • Kampanie generujące popyt (Demand Gen) – nowy typ kampanii przeznaczonej do zwiększania popytu na produkty i usługi poprzez wyświetlanie reklam w różnych kanałach Google, w tym Gmail, Youtube i na kartach Discover.

Na poniższym zrzucie ekranu widoczny jest przykład reklamy display w sieci reklamowej.

Reklama dispaly w sieci reklamowej

Jak wybrać odpowiedni typ kampanii Google Ads?

Wybór odpowiedniego typu kampanii reklama Google Ads zależy od Twoich celów biznesowych i odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami i aktywnie ich szukają, reklama tekstowa Google Ads jest dobrym wyborem. Jeśli chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć świadomość swojej marki, warto postawić na kampanie w sieci reklamowej lub wideo. Dla sklepów internetowych chcących wyświetlać reklamy konkretnych produktów ze swojego asortymentu dobrym wyjściem będą reklamy produktowe. Jeśli chcesz rozreklamować swoją aplikację, oczywistym wyborem są kampanie promujące aplikacje. Interesującym wyborem może być też kampania Google Ads typu Performance Max, która w ramach jednej kampanii wyświetla reklamy w wielu kanałach w sposób wysoce zautomatyzowany.

Sprawdź artykuł: Kampania Google Ads – jak zacząć? Poradnik krok po kroku

Co to są słowa kluczowe i jakie frazy kluczowe wykorzystać w kampaniach Google Ads?

Reklamy tekstowe Google Ads wyświetlają w odpowiedzi na frazy wpisywane w wyszukiwarkę, a zatem są dopasowywane do zainteresowań i potrzeb użytkowników, dzięki czemu mogą być skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Rodzi to jednak pytanie: skąd mam wiedzieć, jakie słowo kluczowe będzie dobrze odpowiednie dla mojej kampanii?

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest kluczowy dla skuteczności kampanii Google Ads w wyszukiwarce. Słowa kluczowe powinny być związane z Twoimi produktami lub usługami i trafnie odzwierciedlać zapytania, które użytkownicy mogą wpisać w wyszukiwarkę.

Dobrym sposobem na wyszukiwanie słów kluczowych jest skorzystanie z Planera słów kluczowych Google Ads. Narzędzie to pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe o wysokim potencjale wyszukiwania i niskiej konkurencji.

Planer słów kluczowych Google Ads

Jak wygląda monitorowanie i optymalizacja kampanii Google Ads?

Po stworzeniu kampanii i dodaniu do niej konwersji, które chcesz mierzyć, możesz śledzić wyniki osiągane przez reklamy. Monitorowanie wyników kampanii Google Ads jest kluczowe dla jej skuteczności. Dzięki monitorowaniu możesz zobaczyć, jak Twoje reklamy radzą sobie w wynikach wyszukiwania i czy osiągasz swoje cele.

Do monitorowania wyników kampanii Google Ads możesz wykorzystać dane zbierane przez Google Ads lub GA4. Dzięki nim możesz zobaczyć między innymi, ile kliknięć otrzymały Twoje reklamy, ile kosztowały i ile konwersji przyniosły.

Optymalizacja kampanii to wprowadzenie zmian do kampanii w celu poprawy wyników. Optymalizacja może przybierać rozliczne formy. Może nią być zmiana treści reklamy na bardziej zachęcającą, zmiana strategii ustalania stawek, wstrzymanie słabo performujących słów kluczowych czy wykluczenie części oferowanych produktów z kampanii. Śledzenie kampani w Google Analytics 4

Podsumowanie

Google Ads to potężne narzędzie, które może pomóc Ci osiągnąć swoje cele biznesowe. Dzięki dobrze przemyślanej kampanii Google Ads możesz zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie, przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Masz już teraz podstawową wiedzę na temat systemu reklamowego Google Ads. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, żeby prowadzić działania reklamowe w Google Ads własnoręcznie, możesz też zlecić prowadzenie kampanii doświadczonym specjalistom. Wystarczy, że odwiedzisz naszą zakładkę kontaktową i wypełnisz krótki formularz, a otrzymasz od nas darmową wycenę.

Porozmawiajmy o możliwościach rozwoju
Twojego biznesu.